Olemme koonneet alle yleisempiä kysymyksiä uudesta K-Citymarket.fi-verkkokaupasta. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, niin asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä. Kuulemme mielellämme myös palautettasi uudesta verkkokaupasta.
Yleistä:
Mikä on K-Citymarket.fi-verkkokauppa?
K-Citymarket.fi-verkkokauppa on Kesko Oyj:n uusi palvelu, jonka kautta voit helposti ostaa laajaa K-Citymarket-ketjun käyttötavaran valikoimaa.
Voinko tilata K-Citymarket.fi-verkkokaupasta elintarvikkeita?
K-Citymarket.fi-verkkokauppa tarjoaa laajan valikoiman käyttötavaran tuotteita ja ruoan verkko-ostoksissa sinua palvelee K-Ruoka.fi-verkkokauppa.
Voinko yhdistää K-Citymarket.fi- ja K-Ruoka.fi-verkkokauppojen tilaukset?
K-Citymarket.fi ja K-Ruoka.fi ovat erillisiä verkkopalveluja eikä tilausten ja toimitusten yhdistäminen ole tässä vaiheessa mahdollista. K-Ruoka.fi:stä on mahdollista tilata ruokaa ja rajattua käyttötavaran valikoimaa omasta kaupastasi. K-Citymarket.fi-verkkokaupasta löydät laajan käyttötavaran valikoiman, joka on tarjolla valtakunnallisesti.
Ostaminen verkkokaupasta
Miten teen ostoksia?
Voit selata tuotteita tuotekategorioittain tai hakemalla tuotteita tuotenimellä sivun yläreunassa olevan hakutoiminnon kautta. Voit lisätä tuotteen ostoskoriisi klikkaamalla ostoskori-kuvaketta tuotteen tuotesivulla.
Kun olet löytänyt mieleiset tuotteet ja siirtänyt ne ostoskoriisi, voit siirtyä viimeistelemään ostoksen kassalle. Täytä ensin yhteystietosi (nimesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi), valitse sitten sopiva toimitustapa ja mieleisesi maksutapa. Kun olet hyväksynyt verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot voit siirtyä maksamaan tilauksesi. Maksaminen tapahtuu turvallisesti maksupalvelussa eikä verkkokauppa tallenna maksutietojasi. Onnistuneen maksun jälkeen siirryt kiitos tilauksesta -sivulle ja saat sähköpostiisi tilausvahvistusviestin.
Onko verkkokaupassa samat hinnat kuin myymälöissä?
Lähtökohtaisesti verkkokaupassa on samat hinnat kuin myymälöissä, mutta joissain tilanteissa yksittäisten tuotteiden hinta voi erota myymälöiden hinnoista. Tuotteen myymälähinnan voit varmistaa ottamalla yhteyttä kyseiseen myymälään. Myymälöiden yhteystiedot löydät täältä.
Miksi joudun antamaan puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen tilaukselle?
Sähköposti ja puhelinnumero ovat pakollisia tietoja, jotta voimme toimittaa tilauksen sinulle sekä lähettää sinulle tilaukseesi liittyviä viestejä. Lisäksi kuljetusyhtiö tarvitsee yhteystietojasi ilmoittaakseen tilauksen saapumisesta noutopisteeseen tai sopiakseen kotiinkuljetuksesta. Emme käytä sähköpostiasi ja puhelinnumeroasi markkinointitarkoituksiin, jos et ole antanut siihen suostumusta.
Voinko varata tuotteen myymälään verkkokaupan kautta?
Tuotteen varaaminen verkkokaupasta myymälään ei ole vielä mahdollista. Kehitämme kuitenkin palveluamme jatkuvasti ja tuomme uusia ominaisuuksia asiakkaiden käyttöön.
Voinko tilata verkkokaupan tuotteita puhelimitse?
K-Citymarket.fi-verkkokaupan tuotteita voi tilata ainoastaan verkkosivuston kautta. Asiakaspalvelumme opastaa mielellään verkkokauppatilauksen tekemisessä.
Miten kauan tuote pysyy varattuna ostoskorissa?
Kun lisäät tuotteen ostoskoriin, tuote varataan sinulle 30 minuutiksi. Joka kerta kun lisäät uuden tuotteen ostoskoriin tai muokkaat tilausta, alkaa 30 minuutin varaus alusta.
Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?
Tilauksen tietojen muuttaminen ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen.
Tein tilauksen muutama päivä sitten. Nyt tilaamani tuote on kampanjassa, saanko sen alennettuun hintaan?
Huomioithan, että voimaan astuneet kampanjat koskevat vain uusia tilauksia.
Voinko tilata eri osoitteeseen tai (lahjaksi) toiselle henkilölle?
Voit tehdä tilauksen eri osoitteeseen ja/tai toiselle vastaanottajalle. Täytä tällöin yhteystiedot-kenttiin tilauksen vastaanottajan tiedot. Jos haluat tilausvahvistuksen itsellesi, laita sähköposti-kenttään oma sähköpostiosoitteesi.
Onko K-Citymarketin Kenkäpassi voimassa K-Citymarket.fi-verkkokaupassa?
Kenkäpassi ei valitettavasti ole voimassa verkkokaupassa
K-Tunnus
Mikä on K-Tunnus?
K-Tunnus on Keskon digitaalisissa palveluissa käytettävä tunnistautumisväline. Voit siis kirjautua useisiin palveluihin käyttämällä samaa tunnusta ja salasanaa. Jos sinulla ei vielä ole K-Tunnusta, voit luoda sen helposti täällä.
Onko K-Tunnus pakollinen, jotta voin tehdä ostoksia verkkokaupassa?
Et tarvitse K-Tunnusta verkkokaupasta tilaamiseen, mutta tunnistautumalla palveluun ostaminen on helpompaa ja nopeampaa. Kun olet liittänyt Plussa-kortin numeron K-Tunnukseen, saat kerättyä Plussa-pisteet helposti myös verkko-ostoksista.
Miten luon K-Tunnuksen?
K-Tunnuksen luonti on helppoa. Valitse sivun oikeasta yläkulmasta ”Kirjaudu” ja sen jälkeen avautuvasta näkymästä ”Luo K-Tunnus”. Tunnuksen luomiseen tarvitset vain nimesi, sähköpostiosoitteen ja salasanan. Tunnuksen luominen ei vaadi Plussa-korttia, mutta voit halutessasi tunnistautua vahvasti ja liittää Plussa-tietosi K-Tunnukseen. Tarkemmin K-Tunnuksesta ja sen luomisesta voit lukea täältä.
Maksaminen
Millä maksutavoilla voin maksaa ostokseni?
Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia, POP-pankki, Säästöpankki sekä S-Pankki. Maksukorteista maksuvälineenä käyvät seuraavat Suomessa myönnetyt maksukortit: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard ja Debit Mastercard -kortit. Verkkokaupassa voi maksaa myös MobilePay-mobiilimaksulla. Voit lukea tarkemmin verkkokaupan maksutavoista täältä.
Onko maksaminen turvallista?
Verkkokaupassa maksaminen on turvallista. Maksaminen on suojattu SSL-suojauksella. Verkkokauppa ei tallenna maksutietoja järjestelmiinsä. Voit lukea tarkemmin tietosuojasta ja tietoturvasta täältä.
Voinko maksaa verkkokaupassa K-ryhmän lahjakortilla?
Valitettavasti lahjakortilla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Voinko maksaa laskulla tai erämaksulla?
Svea Bank tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla tai erissä erämaksuna. Lue lisää täältä Voit myös maksaa tilauksesi Mastercard- tai Visa Credit -kortilla jolloin saat tilauksellesi luottotilisi mukaisen maksuajan.
Voinko maksaa verkkokaupassa K-Business Credit -kortilla?
K-Business Credit -kortti käy maksuvälineenä verkkokaupassa. Voit lukea lisää K-Business Credit -kortista täältä.
Voinko käyttää useampaa maksutapaa yhdellä tilauksella?
Yhdellä tilauksella voi käyttää yhtä maksutapaa. Jos haluat käyttää eri maksutapoja, on tehtävä erilliset tilaukset.
Tilauksen toimitus
Miten tilaukseni toimitetaan?
Kuljetuskumppaneinamme on Posti ja Matkahuolto. Valittavanasi on Postin pakettiautomaatit ja noutopisteet sekä Matkahuollon pakettiautomaatit ja pakettipisteet. Voit myös valita Postin tai Matkahuollon kotiinkuljetuksen. Tarkemmin toimitustavoista voit lukea täältä.
Voinko noutaa tilaukseni K-Citymarket-myymälästä tai muusta K-ryhmän toimipisteestä?
Verkkokaupan myymälänouto ei ole vielä mahdollista. Valtaosasta K-ryhmän myymälöistä löytyy joko Postin tai Matkahuollon pakettiautomaatti tai noutopiste ja voit valita tilauksesi toimituksen kyseisen myymälän noutopisteeseen.
Paljonko toimitus maksaa?
Tilauksen toimituskulu riippuu tilaukselle valittavasta toimitustavasta ja tilauksen loppusummasta. Tarkemmin toimituskuluista voit lukea täältä.
Toimitatteko tilauksia Ahvenanmaalle tai ulkomaille?
Emme valitettavasti toimita tilauksia Ahvenanmaalle emmekä ulkomaille.
Mikä on tilauksen toimitusaika?
Tavallisesti tilaukset toimitetaan 2–4 arkipäivässä. Huomioithan, että kampanjat ja juhlapyhät voivat vaikuttaa toimitusaikaan.
Voinko seurata toimitusta?
Kun tilauksesi on pakattu varastollamme ja se on toimituksessa, saat sähköpostiisi toimitusvahvistusviestin, jossa on valitsemasi kuljetusyhtiön seurantatunnus. Tunnuksen avulla voit seurata tilauksesi kulkua. Kun tilaus on saapunut noutopisteeseen tai toimitusaika kotiin on sovittavissa, saat siitä erillisen viestin kuljetusyhtiöltä.
Vinkki: seuraa tilauksesi kulkua Postin OmaPosti-sovelluksessa tai Matkahuollon Paketit-sovelluksessa.
Sain tilaukseni, mutta paketin sisältö on rikki. Miten toimin?
Jos paketti vaikuttaa ulkoisesti kolhiintuneelta ja kyseessä on kotiinkuljetettu tuote, kerro vaurioista kuljettajalle ja tee merkintä rahtikirjaan.
Ota kuvia havaitsemistasi vaurioista ennen paketin avaamista.
Mikäli lähetyksen sisältö on vaurioitunut, ilmoita asiasta asiakaspalveluumme reklamaatiolomakkeen kautta. Liitä kuvat vioittuneesta paketista ja tuotteista lomakkeeseen.
Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Palautus
Voinko palauttaa tilaamani tuotteet?
Kyllä, voit palauttaa tilaamasi tuotteen 30 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee käyttämättömiä tuotteita. Lisäksi palautusoikeus ei koske seuraavia tuoteryhmiä:
Avattuja pelejä, elokuvia tai ohjelmistoja
Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, jotka eivät luonteensa vuoksi ole jälleenmyyntikelpoisia. Tällaisia tuotteita ovat mm.:
Kosmetiikka ja kauneudenhoitotuotteet
Kasvomaskit
Korva- ja lävistyskorut
Epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit
Hiustenhoitolaitteet ja kotiparturit
Sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet
Kuumemittarit ja alkotesterit
Nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet
Asiakkaan toiveen mukaan valmistetut tai muunnellut tuotteet.
Tarkat palautusehdot on luettavissa täältä.
Onko tuotteille vaihto-oikeutta?
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon, palauta aiemmin tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassamme. Huomioithan, että tarjouksessa olevia tuotteita voi ostaa tarjoushinnalla vain kampanjan aikana eikä toista kokoa/väriä ole mahdollista tilata tarjoushinnalla kampanjan päättymisen jälkeen.
Miten teen palautuksen?
Tutustu palautusohjeisiin ja noudata annettuja ohjeita huolellisesti. Ennen kuin palautat tuotteita, tee sähköinen palautusilmoitus verkkosivuillamme. Linkki palautusilmoitukseen on myös toimitusvahvistusviestissä. Syötä kenttiin sähköpostiosoitteesi ja tilausnumero, jonka jälkeen pääset valitsemaan palautettavat tuotteet. Jokaiselle palautettavalle tuotteelle on valittava palautuksen syy. Kun olet valinnut palautettavat tuotteet, vahvista sen jälkeen palautus valitsemalla ”Lähetä palautusilmoitus”. Pakkaa sen jälkeen huolellisesti palautettavat tuotteet alkuperäiseen kuljetuspakkaukseen, laita lähete paketin sisälle ja liimaa palautustarra paketin päälle niin että alkuperäinen osoitetarra peittyy. Vie sen jälkeen palautus automaattiin tai toimisteeseen. Kun jätät palautuksen, ota siitä kuitti itsellesi.
Maksaako palauttaminen?
Palautus on ilmainen. Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme takaisin myös perustoimitusmaksun. Emme kuitenkaan palauta kotiinkuljetuksesta perittyä toimitusmaksua. Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, pidätämme oikeuden mitätöidä saatu etu ja vähentää hyvitettävästä summasta edun määrä.
Milloin rahat palautetaan?
Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi, meillä on 14 vuorokautta aikaa hyvittää palautus. Hyvitys suoritetaan samalle maksutavalle, jota alkuperäisellä tilauksella on käytetty. Saat palautuksen käsittelystä ja hyvityksen maksusta erillisen sähköpostiviestin. Huomioithan, että hyvitys näkyy tiliotteellasi keskimäärin 1–4 pankkipäivän kuluessa.
Mihin olen yhteydessä takuuseen ja huoltoon liittyvissä asioissa?
Takuuseen ja huoltoon liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tekniset kysymykset ja tietoturva
Onko verkkokaupan käyttäminen turvallista?
Kyllä on. Käytämme tilauksen siirroissa aina suojattua HTTPS-yhteyttä, joka estää tietojen joutumisen vääriin käsiin ja maksaminen on suojattu SSL-suojauksella.
Mistä saan lisätietoja liittyen tietosuojaan ja tietoturvaan?
K-ryhmän tietosuoja- ja tietoturvakäytännöistä on kerrottu tietosuojaselosteessa, joka on luettavissa täältä.
Mitä tietoja K-Citymarket-verkkokaupalla on minusta?
Voit tehdä GDPR-tietopyynnön Keskon palvelussa https://tietosuoja.kesko.fi