Palautuksen tekeminen on helppoa K-Citymarket.fi-verkkopalvelussa
Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Mikäli päätät palauttaa tilaamiasi tuotteita, seuraa alla olevia ohjeita, jotta palautus sujuu helposti ja vaivattomasti. Huomioithan, että verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa K-kauppoihin, vaan tuotteet tulee palauttaa tämän ohjeistuksen mukaisesti.
Tuotteiden palauttaminen alla olevien palautusohjeiden mukaisesti on maksutonta. Jos palautat koko tilauksen (myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet), hyvitämme tilauksen perustoimitusmaksun. Emme kuitenkaan palauta kotiinkuljetuksesta perittyä toimitusmaksua. Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, pidätämme oikeuden mitätöidä saatu etu ja vähentää hyvitettävästä summasta edun määrä.
Jos haluat että tuote noudetaan kotoasi, olethan aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme. Mikäli kieltäydyt vastaanottamasta kotiinkuljetuksella toimitetun tuotteen tai palautat tuotteen kotoa noudettuna, pidätämme näissä tapauksissa oikeuden veloittaa 50 € palautuskustannukset.
Noutamaton paketti lähetetään noutopisteestä automaattisesti takaisin lähettäjälle 7 päivän kuluttua. Tarvittaessa paketille voi ostaa lisää säilytysaikaa Postin ja Matkahuollon verkkosivujen kautta. Mikäli olet muuttanut mielesi tilauksen suhteen, voit jättää paketin noutamatta tai vaihtoehtoisesti noutaa tilauksesi ja palauttaa sen heti, joka nopeuttaa myös rahanpalautusta. Huomioithan, että myös noutamattoman paketin tuotteista tulee tehdä palautusilmoitus täältä.
Palautusoikeus
Voit palauttaa tilaamasi tuotteen 30 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tarjoamme ajanjaksolla 18.11.2024 - 24.12.2024 verkkokaupasta ostetuille tuotteille pidennetyn palautusajan. Voit palauttaa tällä ajanjaksolla käyttämättömän tuotteen vähintään 6.1.2025 saakka. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja alkuperäispakkauksessaan. Myyntikuntoisen alkuperäispakkauksen tulee sisältää kaikki osat, myös mahdolliset käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit. Tuotteessa tulee olla myös kaikki tuotetietolaput ja tarrat paikoillaan.
Tuotteen katsotaan olevan käytetty, jos tuote on esimerkiksi pesty tai siinä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Jalkineita saa testata sovituksen yhteydessä ainoastaan sisätiloissa. Huomioithan, että pukeutumisen tuotteita tulee sovittaa tuoksuttomana, sillä voimakas hajusteiden, hien tai savukkeen haju tuotteessa voi johtaa palautuksen hylkäämiseen. Uima-asuja sekä alusvaatteita ei hygieniasyistä tule sovittaa paljaalle iholle.
Elektroniikassa tuotteen käyttönä pidetään esimerkiksi virran kytkemistä laitteeseen, laitteen tai sen näytön suojakalvon poistamista, akun lataamista, laitteen muistiin tehtyjä tallennuksia tai SIM-kortin asettamista päätelaitteeseen.
Jos olet käsitellyt palautettua tuotetta vastoin huolenpitovelvollisuuden ohjeita, emme hyvitä tuotteen hintaa (arvonalennus voi olla 100 %) ja pidätämme oikeuden periä palautuksesta aiheutuneet toimituskulut. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun, jos palauttamisesta ilmenee kysyttävää.
Verkkokauppamme palautusoikeus ei koske:
- Avattuja pelejä, elokuvia tai ohjelmistoja
- Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, jotka eivät luonteensa vuoksi ole jälleenmyyntikelpoisia. Tällaisia tuotteita ovat mm.
- Kosmetiikka ja kauneudenhoitotuotteet
- Kasvomaskit
- Korva- ja lävistyskorut
- Epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit
- Hiustenhoitolaitteet ja kotiparturit
- Sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet
- Kuumemittarit ja alkotesterit
- Nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet
- Asiakkaan toiveen mukaan valmistettuja tai muunneltuja tuotteita
Palautusohjeet
- Täytä palautusilmoitus verkossa. Palautuslomakkeelta voit valita palautettavat tuotteet ja antaa muut palautuksessa tarvittavat tiedot. Huomioithan, että rekisteröimätön palautus voi viivästyttää palautuksen käsittelyä.
- Pakkaa tuotteet alkuperäiseen toimituspakkaukseen ja liitä mukaan lähetyksen mukana tullut lähetyslista.
- Mikäli alkuperäistä toimituspakkausta ei pysty hyödyntämään, pakkaa tuote pahviin tai muuhun kuljetuksen kestävään pakkausmateriaaliin. Vastuu kuljetuksen aikaisesta vahingoittumisesta on asiakkaalla, jos vahingoittuminen johtuu puutteellisesta pakkauksesta.Vaarallisiksi aineiksi luokitellut tuotteet (esim. spraypakkaukset, parfyymit tai hius- ja kynsilakat)
- Kuljetukseen vaadittavat varoitusmerkinnät löytyvät alkuperäisestä kuljetuspakkauksesta. Jos käytät muuta kuljetuspakkausta palautukseen, tulosta pakkaukseen uusi symboli täältä.Palautusta ei saa tehdä pakettiautomaattiin, vaan tuotteet on palautettava Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen.
- Liitä toimituksen mukana tullut palautustarra pakkauksen päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät.
- Älä liimaa palautustarraa tuotteen myyntipakkaukseen, esim. kenkälaatikkoon.Mikäli palautusosoitetarra on kadonnut, olethan yhteydessä asiakaspalveluun.Huomioithan, että Postin sivuilla voit itse luoda uuden palautuskoodin sähköpostistasi löytyvän alkuperäisen paketin lähetystunnuksen avulla.
- Vie palautus paketin toimittaneen kuljetusliikkeen palvelupisteeseen. Pyydä kuitti lähetyksellesi.
- Pakettiautomaatista noudetun paketin voi palauttaa automaatin kautta 30 vuorokautta siitä, kun se on noudettu. Tarkemmat ohjeistukset saat Postin ja Matkahuollon verkkosivuilta.
- Säilytä palautuskuitti kunnes olet saanut verkkokaupasta kuittauksen palautuksen loppuun käsittelystä ja rahanpalautuksen käynnistymisestä.
Tuotteiden vaihtaminen
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon, palauta aiemmin tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassamme. Huomioithan, että tarjouksessa olevia tuotteita voi ostaa tarjoushinnalla vain kampanjan aikana eikä toista kokoa/väriä ole mahdollista tilata tarjoushinnalla kampanjan päättymisen jälkeen.
Virheellinen tuote
Jos olet saanut viallisen tai väärän tuotteen:
Halutessasi palauttaa tuotteen, toimi palautusohjeiden mukaisesti.
- Tuote viallinen: Valitse palautusilmoitukseen syyksi ”Tuote viallinen” ja kirjaa lisätieto-kenttään, miten vika tuotteessa ilmenee. Palautunut tuote hyvitetään ostoksesi alkuperäisellä maksutavalla.
- Väärä tuote: Valitse tilatun tuotteen kohdalle palautusilmoitukseen syyksi ”Sain väärän tuotteen”. Tilattu tuote hyvitetään ostoksesi alkuperäisellä maksutavalla.
- Muussa tapauksessa, kuten kuljetusvaurioissa tai takuutuotteiden reklamaatiotilanteissa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme reklamaatiolomakkeen kautta.
Maksusuorituksen palautus
Hyvitämme palauttamasi tuotteet 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi. Saat sähköpostitse vahvistukset, kun palautus on käsitelty ja hyvitys on maksettu.
Maksukorttiveloitukset: Hyvitys palautetaan samalle maksukortille, jolla tilaus maksettiin.
Svea lasku tai erämaksu: hyvitetty summa vähentää laskun tai tulevien erämaksujen määrää. Voit tarkastella tilannetta Svean palvelussa.
Jos olet maksanut tilauksen verkkopankissa ja palautat tuotteita, sinulle saatetaan lähettää sähköpostitse linkki järjestelmään, jonne voit syöttää tilinumerosi maksunpalautusta varten.