K-Citymarket.fi-verkkopalvelun yleiset tilaus- ja toimitusehdot

1. Yleistä

1.1. Nämä tilaus- ja toimitusehdot sisältävät Kesko Oyj:n (jäljempänä ”Kesko”) ylläpitämän K-Citymarket.fi-verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) käyttöä koskevat ehdot sekä tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Verkkokaupan tilauksiin sovelletaan näitä ehtoja.

1.2. Rekisteröityessään Verkkokauppaan tai ostaessaan tuotteita Verkkokaupasta Verkkokaupan käyttäjä (jäljempänä “Asiakas”) hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Verkkokaupassa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.3. Verkkokauppaa käyttävän henkilön tulee olla täysi-ikäinen.

1.4. Keskolla on oikeus muuttaa Verkkokaupan sisältöä ja näitä ehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Verkkokauppaa käyttäessään. Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat nähtävissä Verkkokaupan kotisivuilta tai ne voidaan toimittaa Asiakkaalle erikseen tämän pyynnöstä. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa mahdolliset muutokset näissä ehdoissa sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat ehdot. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja.

2. Rekisteröityminen

2.1. Verkkokauppaan rekisteröityminen ja tilaaminen edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta. Rekisteröityminen ei ole välttämätöntä Verkkokaupan käyttämiselle, mutta eräät Verkkokaupan toiminnallisuudet ovat vain rekisteröityneiden ja Verkkokauppaan kirjautuneiden käyttäjien käytettävissä.

2.2. Asiakas vastaa Keskolle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

2.3. Verkkokaupan uudet käyttäjät voivat rekisteröityä Palvelun käyttäjiksi K-Tunnuksella. K-Tunnusta koskevat käyttöehdot löydät täältä sekä tietosuojaselosteen täältä.

2.4. Keskolla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan K-Tunnus oman harkintansa mukaan.

3. Tuotteet, tilaaminen ja toimitus

3.1. Tehty tilaus sitoo Asiakasta. Tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistuksen jälkeen tilaus on näiden ehtojen mukaisesti Asiakasta ja Keskoa sitova. Keskolla on oikeus rajoittaa tilattujen tuotteiden määrää tai evätä tilaus kokonaan tarvittaessa, esimerkiksi tuotteiden yleisen saatavuuden turvaamiseksi, epäiltäessä jälleenmyyntitarkoituksia, tilaukseen liittyvän petosepäilyksen tai tuotteen hinnoittelussa tapahtuneen merkittävän virheen johdosta.

3.2. Tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset. Tilauksen lopullinen toimituskulu ilmoitetaan kassalla. Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

3.3. Verkkokaupan tuotesivuilla ilmoitetaan mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset. Kesko ei takaa, että kaikkia tuotteita on saatavilla. Tuotteen ollessa tilapäisesti loppu Kesko ei toimita kyseistä tuotetta jälkitoimituksena saatuaan tuotetta lisää. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, ilmoittaa Kesko tästä Asiakkaalle.

3.4. Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan Verkkokaupassa.

3.5. Asiakkaana vastaat siitä, että tilauksella ja asiakastiedoissa antamasi tiedot (esim. osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite) ovat oikein.

3.6. Asiakkaan valittavana olevat toimitusvaihtoehdot ilmoitetaan Verkkokaupassa. K-Citymarket.fi-verkkokaupan toimituksista vastaa Posti ja Matkahuolto. Asiakas voi valita tilaukselle sopivan toimitustavan. Tilaus toimitetaan tavallisesti kahdesta kolmeen (2–3) arkipäivässä, mutta toimitusaika voi vaihdella kampanjoiden tai juhlapyhien aikana. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä seitsemän (7) arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys Verkkokaupan asiakaspalveluun.

3.7. Asiakkaalla on valittavissa toimitustavaksi Postin pakettiautomaatti, Postin toimipistenouto, Postin kotiinkuljetus, Matkahuollon pakettiautomaatti, Matkahuollon toimipistenouto ja Matkahuollon kotiinkuljetus. Tarkemmat toimitustapojen kuvaukset ja hinnat on luettavissa täältä.

3.8. Kun tilaus on maksettu, siirtyy se käsiteltäväksi eikä tilauksen tietoja voi enää muuttaa. Tekemällä tilauksen Verkkokaupassa hyväksyt, että sinulle saa lähettää sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyen.

3.9. Verkkokaupasta ostetut tuotteet ei ole tarkoitettu jälleenmyyntiin.

4. Maksutavat

4.1. Asiakas maksaa tilauksen ennen tuotteiden toimittamista. Asiakas voi maksaa tilauksen suomalaisilla verkkopankkitunnuksilla, yleisimmillä luottokorteilla tai mobiilimaksulla.

4.2. Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia, POP-pankki, Säästöpankki sekä S-Pankki. Maksukorteista maksuvälineenä käyvät seuraavat Suomessa myönnetyt maksukortit: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard ja Debit Mastercard -kortit. Verkkokaupassa voi maksaa myös MobilePay-mobiilimaksulla.

5. K-Plussa

5.1. Ostokset (tuotteet ja toimituskulu) kerryttävät Plussa-pisteitä. Plussa-pisteiden keräämistä varten Asiakkaan tulee syöttää Plussa-kortin numero kassalla olevaan kenttään tai kirjautua sisään Verkkokauppaan K-Tunnuksella, johon on liitetty Plussa-kortin numero.

5.2. Verkkokaupan ostoksia ei voi jälkikäteen lisätä Plussa-pistekertymään.

5.3. Tuotteita palauttaessa mahdolliset tilauksesta kertyneet Plussa-pisteet peritään takaisin.

5.4. Yrityksen Plussa-kortti ei toimi K-Citymarket.fi-verkkokaupassa. K-Business Credit -kortilla ja K-Business käteiskortilla saa Plussa-edut yritykselle tehdyistä ostoista. Näistä ostoista ei kerry Plussa-pisteitä.

6. Palautusoikeus

6.1. Asiakas voi palauttaa tilatut tuotteet 30 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske:

  • Avattuja pelejä, elokuvia tai ohjelmistoja
  • Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, jotka eivät luonteensa vuoksi ole jälleenmyyntikelpoisia. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa:
  • Kosmetiikka ja kauneudenhoitotuotteet
  • Kasvomaskit
  • Korva- ja lävistyskorut
  • Epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit
  • Hiustenhoitolaitteet ja kotiparturit
  • Sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet
  • Kuumemittarit ja alkotesterit
  • Nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet
  • Asiakkaan toiveen mukaan valmistettuja tai muunneltuja tuotteita.

6.2. Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden palautuksissa on noudatettava palautusohjeita. Asiakas vastaa tuotteen arvonalenemasta (arvonalennus voi olla 100 %), jos tuotetta on käytetty tai muutoin käsitelty vastoin huolenpitovelvollisuuden ohjeita, jotka on määritelty palautusoikeudessa. Myyntikuntoisen alkuperäispakkauksen tulee sisältää kaikki osat, myös mahdolliset käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit. Tuotteessa tulee olla myös kaikki tuotetietolaput ja tarrat paikoillaan. Mahdolliset kaupanpäälliset tulee palauttaa palautuksen yhteydessä. Kesko pidättää oikeuden periä lisäksi palautuksesta aiheutuneet toimituskulut (noutoautomaatti alkaen 5,90€, kotiinkuljetus alkaen 12,90€). Verkkokaupan asiakaspalvelu auttaa palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

6.3. K-Citymarket.fi-verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Tilatun tuotteen vaihto esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon tulee tehdä niin, että aiemmin tilattu tuote palautetaan ja verkkokaupassa tehdään uusi tilaus. Huomioithan, että tarjouksessa olevia tuotteita voi ostaa tarjoushinnalla vain kampanjan aikana eikä toista kokoa/väriä ole mahdollista tilata tarjoushinnalla kampanjan päättymisen jälkeen.

6.4. Palautetut tuotteet hyvitetään 14 päivän kuluessa siitä, kun Myyjä on vastaanottanut peruuttamisilmoituksen. Myyjällä on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta kunnes Myyjä on saanut tuotteet takaisin tai kunnes Ostaja on osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin. Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty tilausta tehdessä. Jos tilaus on maksettu verkkopankissa ja tuotteita palautetaan, Asiakkaalle saatetaan lähettää sähköpostitse linkki järjestelmään, jonne Asiakas syöttää tilinumeron maksunpalautusta varten. Asiakas saa sähköpostitse vahvistuksen, kun palautus on käsitelty ja hyvitys on maksettu.

7. Reklamaatiot

7.1. Asiakkaan tulee välittömästi tuotteet saatuaan tarkistaa, että toimitus vastaa Asiakkaan tilausta eikä tuotteissa ole näkyvissä mahdollisia ulkoisia kuljetusvaurioita tai muita laatuvirheitä.

7.2. Tuotepuutteista, kuljetusvaurioista tai laatuvirheistä tulee ilmoittaa viipymättä toimituksen vastaanottamisesta. Nopea yhteydenotto auttaa virheen selvityksessä.

7.3. Asiakas voi tehdä mahdolliset reklamaatiot verkkokauppatilaukseen ja tuotteisiin liittyen tämän lomakkeen kautta.

8. Takuu

8.1. Mahdollinen tuotteen takuuaika ilmoitetaan Verkkokaupassa tuotteen tuotesivulla. Asiakkaalle toimitettu toimitusvahvistus toimii tuotteen takuutodistuksena. Erillistä takuukuittia ei toimiteta.

8.2. Kesko voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

9. Vastuunrajoitus

9.1. Kesko ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai sen johdosta ettei Verkkokauppa ole käytettävissä.

9.2. Näillä ehdoilla ei rajoiteta Keskon vastuuta huolimattomuudesta aiheutuvista henkilövahingoista eikä sellaista vastuuta, jota ei soveltuvan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

10. Tietosuoja

10.1. K-Citymarket.fi-verkkokaupan tietosuojaseloste on luettavissa täältä.

11. Muut ehdot

11.1. Kesko ei vastaa Verkkokaupasta ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle.

11.2. Kesko ei anna mitään vakuutusta Verkkokaupan virheettömyydestä, kattavuudesta tai ajantasaisuudesta. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että Asiakas käyttää Verkkokauppaa omalla vastuullaan eikä Kesko anna vakuutusta siitä, että Verkkokaupan toiminnassa ei ilmene keskeytyksiä tai virheitä taikka että sen käyttö olisi turvallista.

11.3. Kesko ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai peruuntumisista.

11.4. Verkkokaupan sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Keskolle ja/tai yhteistyökumppaneille. Materiaalien kopioiminen tai käyttö ilman Keskon lupaa on kielletty muuhun kuin Asiakkaan omaan henkilökohtaiseen yksityiseen käyttöön.

11.5. Verkkokaupan osiin tai sivuihin saattaa sisältyä kolmannen osapuolen tarjoamia palveluita tai linkkejä kyseisiin palveluihin. Tällaisiin kolmannen osapuolen palveluihin sovelletaan erillisiä käyttöehtoja ja tietosuojaperiaatteita. Kesko ei ole vastuussa tällaisista kolmannen osapuolen palveluista ja niiden käyttö tai muu hyödyntäminen luo sopimussuhteen Asiakkaan ja tällaisen kolmannen osapuolen välille, ei Asiakkaan ja Keskon välille.

11.6. Asiakas vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa näitä ehtoja. Asiakas on vastuussa salasanan salassapidosta.

11.7. Käyttäjä sitoutuu käyttämään Verkkokauppaa vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas vastaa täysimääräisesti näiden ehtojen, lain tai hyvän tavan vastaisesta Verkkokaupan käytöstä aiheuttamastaan vahingosta Keskolle, muille käyttäjille ja kolmansille osapuolille. Keskolla on milloin tahansa oikeus estää Verkkokaupan käyttäminen sekä ostosten tekeminen.

11.8. Mahdollisiin Asiakkaan ja Keskon välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Jos kauppaa koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan. Mikäli neuvotteluilla ja em. riidanratkaisumenettelyillä ei saavuteta ratkaisua näistä ehdoista, aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti suomalaisessa tuomioistuimessa.

12. Yhteystiedot

12.1 Palveluntarjoajan yhteystiedot: Kesko Oyj, Työpajankatu 12, 00580 HELSINKI. Y-tunnus 0109862-8. Asiakaspalvelu: Puh. 010 5320 610.

Ilmainen toimitusyli 59€ tilauksilla noutopisteisiin
Monipuoliset maksutavatnyt myös lasku tai erämaksu
Palautusaika30 päivän palautusoikeus
Asiakaspalvelussammesaat aina palvelua suomeksi